دسته‌بندی نشده

روش های تمیز کردن زیورآلات نقره در خانه

تمیزکردن نقره در خانه

روش های تمیز کردن زیورآلات نقره در خانه

تمیزکردن نقره در خانه بسیار راحت است.

نقره از فلزاتی است که در تهیه جواهرات و زیورآلات نقره مختلف از آن استفاده می‌شود. زیورآلات ساخته‌شده از از این فلز بسیار درخشان بوده و به همین خاطر افراد زیادی اقدام به خرید آن می‌کنند.

البته قبل از خرید مهم است تا نحوه تمیز کردن آنها را یاد بگیریم تا بتوانیم هربار آنها را تمیز کرده تا مانند روز اول درخشان شوند.

در ادامه به بررسی فواید این فلز و همچنین روش های تمیز کردن آن می‌پردازیم.

سرویس نقره 36

مشخصات نقره

فلز نقره ویژگی‌ها و مشخصات مخصوص به خود را دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. بنابراین، در این قسمت به بررسی برخی از مشخصات آن می‌پردازیم.

نقره فلزی بسیار انعطاف‌پذیر است که به‌راحتی چکش‌خورده و شکل می‌گیرد اما همین انعطاف‌پذیری باعث شده تا برای تولید زیورآلات نقره به جز خود این فلز از مس، آهن و قلع استفاده شود تا دوام جواهرات ساخته‌شده بیش‌تر شود.

نقره بسیار رسانا بوده و توانایی عبور الکتریسیته را دارد و به همین خاطر است که در صنایع برق و الکترونیک نیز از آن استفاده می‌شود.

همچنین فلز نقره سفید و درخشان است به همین دلیل بیش‌ترین انعکاس نور را دارد. در واقع ۹۲ درصد نوری که به آن تابیده می‌شود را منعکس می‌کند و به همین خاطر است که جلوه زیبایی دارد.

ویژگی دیگر نقره این است که در برابر آب و اکسیژن غیرفعال بوده اما واکنش‌پذیری بالایی نسبت به مواد شیمیایی و اسیدی دارند.

فواید زیورآلات نقره

زیورآلات نقره علاوه‌بر جلوه و زیبایی که به انسان می‌دهند دارای خواص درمانی بسیاری نیز هستند. در این بخش برخی فواید این فلز گرانبها را برای شما بیان می‌کنیم.

  1. اولین فایده این فلز این است که خاصیت ضدمیکروبی و ضدویروسی دارد بنابراین، در پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های سیستم ایمنی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا موثر است و همچنین در بهبود زخم‌ها نیز کاربرد دارد.
  2. فایده دیگر زیورآلات نقره این است که برای افرادی که مشکل ضعف اعصاب دارند کاربردی است به این صورت که باعث کاهش استرس و تندخویی فرد می‌شود بنابراین آرامش فرد را بیش‌تر می‌کند.
  3. از فواید دیگر نقره این است که گردش خون را افزایش داده و همچنین باعث کاهش فشار خون می‌شود این مورد برای افرادی که مشکل فشار خون دارند بسیار موثر است.
  4. از دیگر مزیت‌های نقره این است که از آن در داروها و همچنین مواد دندانپزشکی استفاده می‌شود. بنابراین، خاصیت درمانی نیز دارد.
  5. زیورآلات نقره برای سلامتی قلب نیز موثر واقع می‌شود و داشتن جواهرات نقره باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی خواهد شد.

طریقه تمیز کردن زیورآلات نقره در خانه

نقره پس از استفاده در طول زمان کدر و تیره‌رنگ می‌شود زیرا ممکن است با آب یا مواد شوینده در تماس باشد. همچنین زیورآلات نقره در تماس با مواد شیمیایی و اسیدی نیز کدر می‌شود. بنابراین، دانستن نکاتی برای تمیزکردن نقره لازم است تا بتوان جواهرات خود را در خانه تمیز کرده و مانند روز اول درخشان کرد.

  1. اولین روش تمیز کردن زیورآلات نقره در خانه این است که آنها را در محلول آب و نمک قرار داده و سپس روی سطوحی مانند فرش که پرز دارند به‌طور محکم بکشید تا لایه تیره روی آن پاک شود.
  2. روش دیگر این است که در یک‌ ظرف، ورق آلومینیوم قرار داده و روی آن آب داغ و یک قاشق پودر لباسشویی بریزید و سپس زیورآلات نقره را در آن بیاندازید تا سفید و درخشان شود.
  3. از موادی مانند خمیردندان، شیشه پاک‌کن، ژل ضدعفونی‌کننده دست و نرم‌کننده مو نیز برای تمیزکردن انواع جواهرات نقره استفاده می‌شود.
  4. یک روش جالب برای تمیز کردن نقره در خانه استفاده از سس گوجه‌فرنگی است. می‌توان جواهرات نقره را به مدت ۱۵ دقیقه درون سس گوجه‌فرنگی قرار داده و سپس آن را با دستمال تمیز کنید تا از درخشان‌شدن آن شگفت‌زده شوید.
  5. از دیگر روش‌ها برای تمیز کردن نقره این است که از آبلیمو و شیرخشک استفاده کنید. به این صورت که یک قاشق آبلیمو را با نصف فنجان شیرخشک ترکیب کرده و جواهرات را در آن قرار دهید تا سفید شوند.
  6. همچنین استفاده از نشاسته ذرت می‌تواند در تمیز کردن زیورآلات موثر باشد بنابراین، افراد برای از بین‌بردن تیرگی روی جواهرات از آن استفاده می‌کنند.
تمیز کردن نقره

نکات مهم در خرید نقره

نکات مهمی وجود دارد که باید در حین خرید نقره آنها را مد نظر قرار دهید تا بتوانید آن را از نقره‌های تقلبی و دیگر فلزات تشخیص داده و یک جواهر اصل خریداری کنید.

  1. اولین نکته در خرید جواهرات نقره این است که به عیار آن توجه کنید. نقره‌ها با عیارهای ۹۹۹، ۹۵۰، ۹۲۵ وجود دارند که عیار ۹۹۹ بیش‌ترین نزدیکی را با فلز نقره داشته و ناخالصی بسیار پایینی دارد.
  2. عیار نقره حتما باید بر روی جواهر درج شده باشد، به همین خاطر در هنگام خرید لازم است تا آن را بررسی کنید.
  3. همچنین در حین خرید تمام قسمت‌های جواهر را بررسی کرده تا شکستگی یا خراشی در آن وجود نداشته باشد.
  4. در خرید جواهرات باید استایل خود را مد نظر قرار داده و طبق آن اقدام به خرید نقره از میان انبوه تنوع زیورآلات کنید.
  5. نقره اصل به آهن‌ربا وصل نمی‌شود و همچنین اگر یک پارچه را روی آن مالش دهید پارچه رنگ تیره نمی‌گیرد بنابراین، این ۲ نکته را نیز در حین خرید نقره مد نظر قرار دهید.
  6. همچنین پیدا کردن فروشگاه معتبر از دیگر نکات مهم به‌هنگام خرید است زیرا فروشگاه‌هایی وجود دارند که زیورآلات غیراصل و ناخالص را به‌جای نقره به‌فروش می‌رسانند بنابراین، باید به‌دنبال فروشندگان معتبر باشید.

برای اطلاع از قیمت روز نقره دست دوم و خرید نقره دست دوم ، ساچمه نقره ، شمش نقره و نقره اب شده با گالری نقره ارمی تماس بگیرید.

جمع بندی

تمامی نکات مهم برای تمیز کردن زیورآلات نقره را برای شما بازگو کردیم و همچنین نحوه خرید و فواید آنها را نیز برشمردیم. این مقاله به شما کمک می‌کند تا اگر قصد خریداری نقره را دارید، با اطلاعات کامل‌تری اقدام به خرید آن کنید.

پس از خرید نقره ، نحوه نگهداری از آن بسیار مهم است تا در طول زمان درخشندگی خود را از دست نداده و ظاهر خود را نیز حفظ کند بنابراین، اطلاعات داده‌شده را با دقت مطالعه کنید.

خرید جواهرات به‌صورت حضوری و آنلاین امکان‌پذیر است البته در هر ۲ نوع خرید باید به معتبر بودن فروشگاه نقره مورد نظر اطمینان داشته و سپس اقدام به خرید کنید تا جواهرات اصل و خالصی داشته باشد.

.

برای خرید انگشتر نقره ، دستبند نقره ، گردنبند نقره ، سرویس نقره ، گوشواره نقره اصل و با کیفیت به فروشگاه نقره ارمی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *